Velkommen til Vestby Kunstforenings hjemmeside

VESTBY KUNSTFORENING (VKF)  (legg til som favoritt)

VELKOMMEN TIL SOMMERKURS FOR BARN og ungdom 10-14 år. Vestby kunstforening følger opp med nytt kurs i tegning, billedfortelling og animasjon 5. - 8. august på Sundby gård i Vestby! Meld deg på til Britt Helene Dahl,

telefon 90102400 eller på e-post: britthdahl@gmail.com. Kursavgift kr 950. Se plakaten her:

Vestby kunstforening fyller 40 år i 2019, og vi planlegger en jubileumsutstilling i første del av november. Vi har fått god respons fra kunstnere bosatt i Vestby kommune, og vi planlegger for fullt! Vi ber om at tidligere styremedlemmer tar kontakt - det blir også en historisk del!

Kunstlotteriet 2019 er i gang, der gevinsten er et stort litografi av Johan Kippenbroeck "Ingun og Olav", illustrasjon til Sigrid Undsets verk "Olav Audunsøn". Ta gjerne kontakt for kjøp av lodd, kr 20.

Vi  har åpnet en flott skulpturutstilling med Lise Amundsen på Sundby gård i Vestby. Dette er skulpturer som blir stående på Sundby,  både ute og inne.  Utstillingen er et samarbeid mellom eier Gunvald Andersen og Vestby kunstforening. Utstillingen er åpen hver søndag i juni og juli kl 12 - 16. Servering av vafler og kaffe!

Vi ser deg gjerne som medlem i kunstforeningen, enten du vil være med aktivt i vårt arbeid, eller støtte oss med ditt medlemskap. Årskontingenten er 300 kr pr person og 500 kr for bedrifter. Vi sponser alltid deler av turene for medlemmene våre, så vi tør påstå at vi gir mye tilbake! Vi ønsker oss også flere bedriftsmedlemskap!

Stikk en tur opp i 2. etasje til venstre  når du besøker Vestby storsenter. Der har vi en miniutstilling med  Sonskunstneren Dagny Hald.  Du kan lese om Dagny Hald i Vestby kunstforenings kunstbok "I det private rom". Boken selges i Ark bokhandel, og du finner den sammen med lokalhistoriske bøker.

Spørsmål om innholdet i nettstedet til VKF kan rettes til Ellen Marie Rode Skaflestad emrskafl@online.no